Šumava 2007

27. září 2007 v 12:01 | lenicka |  na cestách
Na začátku září jsme jako už několikrát strávili pár dnů na Šumavě. Minulý rok bylo krásně teploučko, letos bylo skoro pořád zataženo, občas pršelo, po ránu byly 4°C. Přesto se mi tam i letos moc líbilo. No, zase jsme poznali Šumavu trošku z jiné stránky. Po loňských červených jeřabinách nebylo ani stopy, zato se krásně kouřilo z lesů. Jen jsem trochu litovala, že jsem s sebou nevzala termosku na čaj.

Letos jsme se ubytovali v penzionu Modrava. Pod okny krásně hučel potok, pan domácí byl moc fajn a mají tu free wiffi.
První den jsme se vydali z Modravy na Březník. Cestou jsme prošli Cikánskou slatí, což je 1. zóna NP a proto si toho člověk musí vážit, protože první zónu potká na Šumavě jenom čas od času. Tedy, myslím ten skutečný horský les v první zóně. Jinak je to tam dost vypucované a takové krotké. Cikánská slať prochází revitalizací, což znamená, že tam dobrovolníci stavějí dřevěné přehrádky na odvodňovacích kanálech, aby se vše vrátilo k původnímu stavu a účelu.
Z Březníku už je vidět "šedý les", který tak nemá rád pan prezident. Je tu i "zážitková stezka", tedy naučná cesta skrze tyto šedé lesy. Pod Březníkem je bývalá hájenka, dneska jsou tam expozice, informace a vaří tady houbovku a další jídla. Taky je odsud vidět Luzenské údolí s Luzným v pozadí. Tato 1. zóna je ale nepřístupná.
Po druhé cestě přes Ztracené a kolem Modravského potoka jsme došli nazpátek do Modravy. Ten den foukal silný vítr, ale nezmokli jsme.
Druhý den jsme vyjeli autobusem do Kašperských Hor. Tam začalo pršet a tak jsem si raději koupila od Vietnamce deštník. Z náměstí jsme se vydali po místním značení přes Pustý hrádek na hrad Kašperk. Cestou jsme potkali zbytky linie lehkého opevnění - tzv. řopíky. Na Kašperku jsme se posilnili medovinou, ale dovnitř jsme nešli, protože jsme se nechtěli zdržovat. Ukrytí pod deštníkem jsme prošli kolem alpských pastvin zpátky do Kašperek. Odsud jsme po jiné místní stezce zamířili kolem poutního mariánského kostela do Rejštejna. V lese stál ještě jeden kostelík s mechovou střechou, kolem tohoto posvátného okrsku byly navršené nízké kamenné valy. V Rejštejně mě mile překvapila místní hospoda, kde jsem si z hotových jídel vybrala smažené obří krevety a byla to paráda.

Poslední výlet jsme začali po nám už známé cestě kolem Klostermannovy chaty z Modravy směrem na Filipovu huť. Ten den sice nepršelo, ale cesty byly samé bláto, takže za chvilku mi čvachtalo nejen pod botami, ale i v nich (jo, musím si na příště pořídit nějaké bez děr). U Korýtka (kde se těžívalo zlato) byly obrovské hromady dříví. Cesta dál byla kvůli těžbě zavřená, ale dalo se použít cyklotrasu, která vedla stejným směrem - tedy na Horskou Kvildu. Cestou kolem Březové hory jsou vidět krásné mechové polštáře a lesné potůčky.
Na Horské Kvildě jsme se zdrželi, abychom mohli obdivovat skotské rohaté krávy. Potom jsme se dostali do další 1. zóny Hamerský potok. Bohužel, po jarním orkánu se správa NP rozhodla těžit i tady, takže to nebylo úplně podle mých představ, ale pohled na lišejníkem obrostlé velikány mi to vynahradil. Přes Pechler (tam stál kostelík, dneska je to jen rozcestí) a Antýgl jsme došli k Vchynicko-tetovskému kanálu, ale podél něho jsme šli jenom kousek. Na Rokytě jsme to střihli do kopce a do lesa. Za lesem louky, zase to děsně čvachtalo, takže se dá říct, že už jsme toho měli plné kecky. Na Modravu jsme došli pěkně unavení.
Ráno posledního dne bylo překrásné. Přes opar nad lesem svítilo sluníčko, zbalili jsme se a odjeli do Sušice vyzvednout paní tchýni, která na Šumavu jezdí stejně ráda jako my, ale odděleně. Na oběd jsme se tentokrát zastavili v Blatné, a potom už jsme dojeli domů.