jeskyně v Josefovském údolí

14. července 2009 v 8:55 | leni |  na cestách
#44 Kostelik
#45 Jeskyne Jachymka

Tuhle cestu za krabičkami jsem si naplánovala už na jaře, ale vhodná chvíle nadešla až minulý čtvrtek. Ještě jsem naposledy koukla na internet, jestli jsou krabky pořád na svém místě, a při té příležitosti jsem si pustila písničky od Placeba, které ten den dala na svůj blog Ice. Celou cestu mi potom zněly v uších, a o to hezčí ten výlet byl.
Takže z Babic jsem vyrazila někdy v jednu hodinu. A v sandálkách. Nejdřív jsem musela vyjít nahoru do kopečka na Újezd. Už tam mě začal pronásledovat tmavý bouřkový mrak. Pronásledoval mě i cestou z Újezda dolů do Josefovského údolí.
Zvláštní, naposledy jsem tou cestou šla jako malá holka, a dodnes jsem si nějak pamatovala, že tam jsou červené skály, ale nic takového, skály tam jsou bílé jako všude v Moravském krasu.
Když jsem došla k legendární jeskyni Býčí skála, svítilo už sluníčko. Nijak jsem se tam nezdržovala, stejně je zavřená.
Raději jsem šla po modré kousek nahoru a nazpátek k jeskyni Kostelík. Kostelík zavřený není, značka totiž prochází přímo přes jeskyni. (Snažila jsem se to tam vyfotit, ale protože je v jeskyni hodně šero, dala se automaticky dlouhá expozice, takže jsou fotky trochu rozmazané.)
V Kostelíku se mi líbilo, zůstala jsem tam asi půl hodiny, když jsem prohledávala okolí kvůli skrýši. Pořád jsem doufala, že krabka bude v blízkosti turistické značky, protože v těch místech je rezervace. Nakonec, když už jsem prohledala všechno možné, mi zbývalo jen to nemožné. Vydrápala jsem se tam jen silou vůle, sandálky podkluzovaly, ale mimo zašpinění kalhot mi snad nic nehrozilo.
Takže jsem se zalogovala, krabku jsem zase uklidila, a začala jsem sešplhávat nazpátek na cestu. Vtom jsem uslyšela, že přicházejí nějací lidi. Poslední metry jsem sešupla po zadku a pádila jsem pryč, ani jsem se neohlídla, protože se mi nechtělo vysvětlovat, co jsem dělala mimo cestu. Kvůli tomu musím krabku hodnotit negativně. Geocaching by měl jít v ochraně přírody příkladem a ne ještě nutit lidi, aby porušovali pravidla, i když jen trošičku, a i když je v každém listingu psáno, že nás nikdo k odlovu nenutí.
Vrátila jsem se tedy k Býčí skále, prošla jsem kolem ní, a další zastávka byla u vyvěrání. Tam měla být druhá keška, ovšem taky ne úplně u cesty. Hledala jsem a hledala, spálila jsem si ruku o kopřivy, šplhala jsem a šťourala se všude možně, ale nenašla. Možná byla ještě dál, než jsem si troufla. Tak jsem ji tam raději nechala ležet.
Od vyvěrání jsem chtěla jít po naučné stezce směrem do Adamova. Nejdřív jsem ale musela přejít přes louku, na které doslova stála voda, a nejvíc vody stálo právě na cestičce. Protože bylo docela teplo, zula jsem sandálky a trochu podkasala kalhoty a šla jsem. Ehm... trochu jsem tu kaluž podcenila, bylo v ní asi 30 cm hluboko, takže jsem si ty kalhoty stejně namočila.
Asi po kilometru chůze kolem Křtinského potoka jsem došla do další průchozí jeskyně jménem Jáchymka, která se jmenuje podle poustevníka, který v ní prý bydlel. Tady jsem se opět zastavila, protože se mi tam líbilo, a protože jsem musela počkat, až odejdou turistky, abych mohla hledat. Tentokrát jsem hledala rychleji, a možná, že bych našla skrýš úplně hned, nebýt toho, že před maskování někdo postavil svíčku, a já jsem si toho v tom šeru nevšimla. (Vážně bych se nad sebou měla zamyslet. Hledám geo-krabky bez GPSky, zkoumám jeskyně bez baterky a šplhám po skalách v sandálkách.)
Po dalším kilometru jsem se ocitla u josefovské Staré huti, kde jsem si ještě něco spočítala, a pak už jsem pouze šla po cestě, vlastně jsem skoro prchala, protože mě začal tlačit čas, a taky protože se zase začalo mračit a drobně pršet. Naštěstí jsem šla lesem, takže jsem schytala jen pár kapek. Když jsem došla na adamovskou vlakovou zastávku, rozpršelo se pořádně. Ale to už mi nevadilo.

Komentáře

1 dajusska dajusska | Web | 14. července 2009 v 8:57 | Reagovat

Nádherné místo, krásné foto

2 Ice Ice | Web | 14. července 2009 v 12:25 | Reagovat

To musel být tedy výlet! Každopádně obdivuju, že máš nervy na lezení po skalách a chození vodou. :o)
Trochu mi to připomnělo výlet, na kterém jsem byla v neděli s rodinou. Mamka vybrala trasu podle mapy a vypadla velmi slušně, ale pak se ukázalo, že ji pořád křižuje nějaký potok, který jsme bez nadsázky desetkrát museli přelézat. V jednom místě se navíc cestička zúžila a vedly přes ni kmeny spadlých stromů a roští. Vidět maminku tyhle nástrahy překonávat byl zážitek. :D

3 Ice Ice | Web | 14. července 2009 v 12:25 | Reagovat

Moc pěkné obrázky. :o)

4 Miky Miky | Web | 15. července 2009 v 14:09 | Reagovat

Před Býčí skálou bych se asi na chvíli zastavil i kdyby byla zavřená ,zatím jsem o ní viděl ale jenom dokument a přečetl pár článků a naživo ji nikdy nespatřil. Smůla..snad někdy...

5 lenicka lenicka | 15. července 2009 v 14:54 | Reagovat

Ice: nervy na lezení po skalách??? Já po skalách a jeskyních lezla od doby, co jsem se naučila chodit, prostě jsem na tom vyrostla, akorát ty boty jsem trochu podcenila... :)
Miky: ono tam ale není vidět nic jiného, než co je na fotce v tomto článku, a taky jsem tam nebyla poprvé, i vevnitř už jsem asi 2x byla, když bylo otevřeno. Jasně, že kdybych tam doputovala zdaleka, tak bych se to tam snažila prozkoumat a nasát atmosféru, ale já to mám skoro za humny od domu rodičů :)

6 Ice Ice | Web | 15. července 2009 v 18:12 | Reagovat

Leni, taky mi nevadí lézt různým terémen, ale v tomhle případě by mě to moc nepotěšilo. :o)

7 Miky Miky | Web | 16. července 2009 v 11:05 | Reagovat

[5]: Jasňačka ,nic ti nevyčítám.
Zajímavá informace pro mě je,že je ta jeskyně taky někdy přístupná ,to jsem nevěděl.

8 Cassidy Cassidy | Web | 16. července 2009 v 11:16 | Reagovat

to já bych po skalách lezla ráda. :-) Jen kdyby v mojim bydlišti nějaké byly.

9 lenicka lenicka | 16. července 2009 v 11:51 | Reagovat

Miky: stačí se domluvit s místní speleologickou skupinou. Dřív bývala otevřená na jaře v rámci dálkového pochodu, tento rok tam byl geocaching-event, každé jaro jsou dny otevřených dveří. Všechno potřebné najdeš na www.byciskala.cz

10 mstajer mstajer | Web | 14. dubna 2010 v 21:16 | Reagovat

Super výlet!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Děkuji za návštěvu mé zahrádky.
Než odejdete, napište prosím názor/komentář/vzkaz.
Mějte se pěkně a někdy zase přijďte.