moje šumavská dobrodružství: Boubínský prales

11. srpna 2009 v 14:03 | lenicka |  na cestách
V úterý 4. srpna ráno drobně mrholilo, tak se taťka rozhodl, že místo ranním vlakem do Zátoně pojedeme autem na další vlak, to abychom nemuseli večer čekat na spoj. Stejně jsme se občasnému mrholení nevyhnuli, ale s tím se v horách počítá. Takže asi v půl jedenácté jsme byli na parkovišti u Zátoně, v 11 jel vlak do Kubovy Hutě, nejvýše položené vlakové stanice v Čechách (995 m). Protože nám bylo docela zima a mžilo, vyrazili jsme co nejrychleji do kopečka po modré značce k Basumským loukám. Já jsem dostala apartní klobouček, aby mi nebylo zima na hlavu. Stala jsem se tak objektem zájmu taťkova foťáku :)

Poměrně náročným stoupáním jsme došli na rozcestí pod Boubínem. Odtud vedly dřevěné schody dál do kopce. Taťka pořád doufal, že se počasí zlepší, ale mě se to líbilo i tak, mlha ještě umocňovala pocity z pralesa kolem. Jenom škoda, že jsem kvůli mrholení musela schovat foťák.
Odbočku na Johnův kámen jsme přešli a pokračovali na vrchol (1362 m). Ten jsme dobyli asi ve 13 hodin. Luboš vylezl na dřevěnou rozhlednu, já jsem kolem dokola hledala krabku a rodiče svačili. Pořádně jsem si urousala boty, ale krabku jsem neobjevila. Museli jsme jít dál, protože už nám byla zima. Až na odchodu rodiče najednou ukázali na jedno místo, a ejhle, ono to tam doopravdy bylo. Nic pěkného v krabce sice nebylo, ale mám další cenný bod.
Protože přestalo mrholit, mohla jsem vytáhnout foťák. Mechem obrostlé stromy a mlžný les v pozadí, nějaké houby, kamenní skřítci, mech, malé smrčky, další houba... Většina fotek ale nedopadla moc dobře, protože v pralese bylo přítmí a kvůli dlouhé expozici se toho hodně rozmazalo. Tak aspoň některé:
Mírným klesáním jsme sešli na rozcestí Na Křížkách (1138 m), potom kolem Loveckého zámečku s dřevěnou kapličkou na severozápadní okraj pralesa, tedy té oplocené části. Vybrali jsme si jednu stranu naučné stezky kolem plotu, tu, kde je sedmá, osmá a devátá naučná tabule. Od deváté jsme scházeli prudkým kopcem, kde na cestě ležely kmeny stromů a někde vypadala víc jako potůček, než jako cesta. Přes plot jsem vyfotila několik obrázků:
Chvíli jsme se zdrželi u Boubínského jezírka, v jehož hladině se odrážely smrky, které kolem něho rostou. Vedle jezírka leží torzo kmene "vidlicového smrku", který odumřel, když ho napadl tesařík. Od jezírka jsme scházeli mírným klesáním na rozcestí Amortovka a dál kolem Idiny pily na parkoviště u Zátoně.
Večer jsme dělali polívku a topinky a prohlíželi fotky.

To nejhezčí na fotkách stejně není vidět...