moje šumavská dobrodružství: medvědí stezkou

13. srpna 2009 v 15:00 | lenicka |  na cestách
Ve čtvrtek 6. srpna jsme vstali opět brzy ráno a opět jsme jeli na Černý kříž (745 m). Malý kousek jsme šli po stejné cestě jako den předtím, po kilometru jsme ale odbočili po žluté na Medvědí stezku.

Na rozcestí u potoka Hučiny jsme začali stoupat lesní cestou. A všude kolem byla spousta velkých borůvek, mechu a hub. Tam se muselo medvědům kdysi líbit!
Tak jsme došli až k medvědímu kameni (Bärenstein), kde v roce 1856 zastřelili posledního šumavského medvěda. Kešku jsem našla bez problémů a vložila jsem do ní žlutého méďu, kterého jsem předtím našla na volarské křížové cestě. Moje radost byla veliká, protože jsem našla i krásnou geo-minci a legrační bytost jako TB. Tak jsem je vzala na procházku.
Po svačince, když bylo asi 11 hodin, jsme pokračovali po žluté k Jelení. Podblíž Jelení jsme odbočili, abysme se podívali na horní portál tunelu na Schwarzenberském kanále. Vypadalo to jako vstup do hradu a bylo tam obrovské množství cyklo-turistů. Potom jsme se vrátili na rozcestí a pokračovali do Jelení. Cestou v lese jsem viděla takovou kamennou stavbu s dírou do země; myslím, že tím otvorem se šprtalo dříví, které plulo tunelem.
Původně jsme měli v plánu vrátit se z Jeleního zpátky na Černý kříž po nenáročné cyklotrase, ale taťka mě překvapil rozhodnutím, že projdeme i druhou část medvědí stezky přes vrch Perník do Ovesné, protože bylo teprve 12 hodin a krásné počasí. Tak jsem ho aspoň přemluvila, že se zastavíme v hospůdce a trochu se před cestou posilníme. Rodiče si dali ohřívanou sekanou a Luboš polívku, takže to měli rychle, ale já jsem na své hranolky musela docela dlouho čekat. Tak jsem se seznamovala s místníma kočičkama - jedna z nich měla jakoby ostříhnou srst na hřbetě, ale byla milá, spapala párek z polívky a pak si sedla vedle Luboše na lavičku a předla.
Pokračovali jsme tedy po žluté, až jsme došli k Jelenímu jezírku (950 m). To bylo 13:00. Následujících 2,5 km do Ořeší jsme šli neuvěřitelné 2 hodiny a pak ještě hodinu na zastávku Ovesná. Nejdřív jsme vylezli na vrch Perník (1049 m). Nahoře na skalách si všichni mimo mě odpočinuli. Já jsem totiž prohledávala všechny možné úkryty, protože jsem věděla, že tam někde má být keška, ale protože jsem to neplánovala, nevěděla jsem kde přesně. Našla jsem nejmíň 20 starých konzerv, taky použité vložky a střepy, zastrkané v různých škvírách, ale krabku ne. No nic, aspoň jsem si to tam pěkně prolezla.
Asi po čtvrt hodině jsem to vzdala a pokračovali jsme po medvědí stezce. Ani jsme nevěřili, že jsme ještě na Šumavě. Tmavé lesy a mokřady vystřídaly prosluněné kamenité paseky porostlé borůvčím. Každou chvíli se cesta stočila k nějakému kamennému útvaru - prošli a prolezli jsme kolem Obřích kostek, Kamenné krásky, Viklanu, Skalní kaple, Gotického portálu, Soutězky lapků, Perníkové skály a dalších. Na infotabuli jsme si přečetli, že skály jsou z plekenštejnské žuly a vznikly mrazovým zvětráváním ve stejné době, jako Plešné jezero. Protože jsem už měla vybité baterky ve foťáku, přikládám jednu fotku made by rodiče:
Na zastávku Ovesná jsme přišli 10 minut po odjezdu vlaku. Měli jsme tedy skoro hodinu a půl čas. Proto jsme se rozhodli, že půjdeme na další zastávku, ale protože ta vpředu byla hodně daleko, šli jsme dozadu do Nové Pece. Tak jsme viděli okraj Lipenské přehrady a taky jsme si nakoupili jídlo, protože do Volar jsme dorazili až večer.
Večer jsme roztopili krb na zahradě u penzionu a ugrilovali jsme si klobásky. Přečetla jsem poslední šumavskou pověst, tentokrát o divoké honbě a červeném myslivci. Rodiče totiž v pátek ráno odjížděli domů.