go turnaj u brněnské přehrady

7. září 2009 v 21:56 | lenicka |  go
V poslední době se hraní go moc nevěnuju. Na turnaj jsem se těšila proto, že je v pěkném prostředí v hotelu Santon hned vedle přístaviště na brněnské přehradě, a taky a hlavně proto, že jsem se zase mohla setkat se spoustou kamarádů a známých. Herně jsem nečekala nějaký výborný výsledek, což se mi potvrdilo.

Turnaj začínal v pátek odpoledne, z Pardubic jsme proto vyjížděli ve 12 hodin, a i to bylo pozdě. Ani jsme se nestihli zastavit někde na oběd, na prezentaci jsme přijeli tak tak včas, ještě jsme museli hledat bankomat, abychom měli čím zaplatit za startovné a ubytování. Po krátkém proslovu velkého příznivce go pana Juránka a přípitku se začalo hrát. Já jsem byla tak trochu naštvaná, protože můj první soupeř Luboš Láska měl sice stejný rating jako já (17k), ale věděla jsem, že je minimálně o 5 tříd silnější, a podle toho vypadala i hra. Za nějakou dobu jsem musela vzdát.
Páteční večer jsme strávili na návštěvě u mých rodičů. Konečně jsme se pořádně najedli. A napili jsme se nejlepšího burčáku, jaký jsem kdy ochutnala.
V sobotu jsme museli vstávat brzo, protože druhé kolo začínalo v 9 hodin. Tentokrát jsem dostala soupeře, se kterým byla radost hrát - Mikyho Dvořáčka. Podařilo se mi ho docela rychle porazit, tak jsme si z legrace zahráli ještě jednou. Luboš v té době byl lehce za půlkou hry, tak jsem si zahrála ještě i s mým novým kamarádem - Mrochem. Ten je ale silnější, takže po testovací rovné hře a mém vzdání jsme zkusili 3H, což bylo vyrovnanější.
Když Luboš konečně dohrál, bylo asi 11:30, tak jsme se opět začali shánět po jídle (to by člověk nevěřil, jak u toho házení kamenů na desku vyhládne). Nejdřív jsme si prohlídli napůl vypuštěnou přehradu a pak jsme vlezli do restaurace u přístavu, která zvenku vypadá jako obyčejná hospoda, ale zevnitř je to nóbl restaurace obložená dřevem a nabízející vodní havěť za docela vysoké ceny. Tak jsme si dali jenom cibulovou polévku a smažený květák. Po obídku jsme se došli ubytovat do hotelu Santon, ve kterém probíhal celý turnaj. Mohli jsme si kdykoliv dojít odpočinout do pokoje, což bylo naprosto super. Vlastně to bylo trochu dekadentní, představte si dva lidi ve vytahaných pohodlných tričkách, kteří bydlí v *** hotelu. :)
Třetí kolo jsem opět nedala, soupeř Martin Grossl (17k) byl nad moje síly. Ani mě to moc nebavilo, jen jsem to tam tak házela a pak jsem to zase vzdala. Po partii jsem se chtěla projít a zkusit najít nějaké místní cache. Luboš chtěl jít se mnou, což bylo od něho pěkné, ale stejně jsme nic nenašli (tedy nenašli jsme ani to místo, kde jsme měli cache hledat). Ten den foukal studený vítr a po obloze se honily tmavé mraky, i když chvílemi svítilo sluníčko. Šli jsme kolem Svratky a potom obloukem nazpátek k hotelu. Potom jsem ještě šla sama na kopec nad hotel. Je tam překrásně, zrají tam trnky, ale člověk si musí odmyslet ty odpadky, které se válí na kraji lesa. A poblíž hotelu jsme potkali celkem asi 10 koček a koťátek, tak se mi spravila nálada.
Večerní kolo jsem opět bodovala, porazila jsem Miroslava Drozena (18k). A už zase jsem měla hrozný hlad. Chtěli jsme si dát pizzu, ale když nám v hospodě na Fleku řekli, že bychom čekali hodinu a půl, šli jsme vyzkoušet takový prázdný bar, a byli jsme rádi. Velice milá obsluha a velice dobrá pečená klobáska. A pak už jsme šli spát, protože jsme byli utahaní jako koťata. Jenomže nám oběma spát moc nešlo, čert ví proč. Pořád se mi zdály nesmyslné útržky z mých prohraných partií a další věci a pořád jsem se budila a převalovala a čekala na ráno.
A ráno bylo skvělé. Začalo totiž hotelovou snídaní, což Luboš využil úplně dokonale. Měli tam smažená vejce a smažené maso, různou zeleninu, vločky a lupínky, džusy a čaje... a nejlepší byl čočkový salát a ovocná buchta. Mňam.
Skvělé bylo i dopolední kolo. S trochou štěstí jsem porazila Lubomíra Škvařila (18k). Nejdřív jsem si sice nechala hloupě vzít asi 10 kamenů (hloupě proto, že jsem jich měla pár obětovat a něco si za to vzít, ale já jsem je tam ještě přidávala a nic z toho), ale pak jsem soupeři odstřihla a zabila jednu skupinku, pak druhou, a pak vzdal. Luboš taky zabojoval a v posledním kole hrál o cenu za 5 výher. Abych nezapomněla - oběd jsme vyřešili tak, že jsme si dali přímo na baru vedle herních místností zelňačku a pak ještě v jednom občerstvení obrovskou vařenou kukuřici.
Poslední kolo bylo špatné. Já jsem hrála s nějakou Italkou (14k!). Hrozně jsem se jí bála, tak jsem si dělala malé pevné skupinky a do ničeho jsem se nepouštěla. Zabrala si velké území uprostřed a já jsem myslela, že prohrávám. Ale pak jsem udělala hroznou blbost, prostě jsem si nechala zbytečně zabít velkou skupinu a to rozhodlo. Prohrála jsem kupodivu pouze o 30. Béééé! Špatně se hrálo i Lubošovi. Tak si nakonec ještě zahrál partii s naší novou kamarádkou z Prahy - Bětkou. Pak už jsme se jenom rozloučili a jelo se domů. Škoda toho konce...

Turnaj vyhrál In-seong Hwang (7d), druhý byl Christian Pop (7d), třetí Pal Balogh (6d) a čtvrtý Jan Šimara (5d). Z našich kamarádů byl samozřejmě nejvýš Darigaaz (3k) na 43. místě. Mroch, i když byl na svém prvním turnaji a zcela nezištně a hrdinně si nasadil 15k, tak měl krásných 5 výher. Bětka, která to udělala stejně, měla sice jenom 2 výhry, ale i tak si polepšila. Já jsem skončila 102. (z celkových 138 lidí) se 3 výhrama a myslím, že si dost pohorším. Zato Luboš, i když se mu nepodařilo vyhrát 5x, ale jenom 4x, tak si určitě uhrál další třídu. Je to prostě borec :)

Ještě jsem zapomněla napsat, že v soutěži družstev (goban-lize) se nám poslední dobou docela daří. Na pardubickém i brněnském turnaji jsme získali po 8,5 bodech (Luboš vždycky 3, v Pardubicích Anička 3 a v Brně získal 3 Tukan. Zajímavé, že ten lůzr s 2,5 body jsem pokaždé já :) Celkově má náš go-klub už 30 bodů a je na 7. místě druhé ligy. Od sestupu do ligy pralesa nás už dělí skoro 20 bodů. Takže hurá hurá hurá.