Adršpach a Skály

15. června 2010 v 17:15 | lenicka |  na cestách
Před týdnem jsem se ocitla po roce na Plachtě a o víkendu taky po roce - tentokrát v Adršpachu. Taky se mi tam minulý rok moc líbilo, takže jsem se tam docela těšila. A protože jsem si to minule prolezla pěšky, letos jsem si vzala treka, abych si té krajiny užila zase trochu jinak...

A jak to probíhalo? Vstávali jsme brzo ráno, sbalili kola, dojeli do Teplic nad Metují, tam se manžel zaregistroval na závody Sudety Tour a pak jsme odjeli zaparkovat nahoru do osady Skály. Dali jsme si svačinu, vybalili kola a jelo se. Nejdřív jsme společně sjeli z kopečka dolů do Teplic (460 m n.m.), kde byl start závodu. Asi v půl desáté jsem odjela po silnici směr Adršpach. Jela jsem si lehce a nikam jsem se nehonila.
V Dolním Adršpachu (asi 550 m n.m.) se mi tentokrát líbilo ještě míň než minule. U brány stál zástup německých turistů, všude plno lidí, aut a autobusů... Jenom jsem si rychle koupila párek v rohlíku, rychle ho snědla a rychle pokračovala do Horního Adršpachu. Tím jsem projela až nahoru na křižovatku, ale tam jsem nevěděla, kam mám jet. Tak jsem aspoň vyfotila svýho "bajka" u kříže a sjela jsem zase nazpátek do Adršpachu, kde jsem našla odbočku červené turistické cesty, po které jsem šla minule. Vyfuněla jsem krpál mezi loukama plnýma kvetoucích vlčích bobů - teda... 2x jsem slezla a kousek jsem kolo i vedla, protože když skončil asfalt, tak mi to na štěrku nechutně podkluzovalo (a taky jsem se chtěla pokochat výhledem na skály).
Projela jsem pod odbočkou na zříceninu hradu Adršpach (tam bych se s kolem fakt nedostala) a tentokrát správně odbočila do lesa, takže jsem si odpustila toulání po loukách až k obzoru. Na kraji lesa jsem si na chvíli sedla, protože mě ten výšlap docela odvařil. Pak už jsem jela po hlinito-písčité cestě mírně dolů k pramenům Metuje, a pak zase po lesní asfaltce do dalšího krpálu na Liščí horu (709 m n.m.). Po cestě jsem musela asi 3x odpočívat - vedro bylo šílený a nožky začínaly bolet...
Po dalším sjezdu jsem se ocitla na rozcestí nad Janovicemi, odkud jsem minule šla už přímo na Skály. Tentokrát jsem si tam sedla a užívala jsem si krásného dne a krásné přírody, a pak jsem sjela dolů do Janovic. Zatočila jsem doleva a po silnici jsem dojela k "janovickým peřejím" na potoce Dřevíč. Pod kopcem jsem zamkla kolo a vydala jsem se kopřivama kolem potůčku/po mechem obrostlých balvanech/prostě korytem cestou necestou dolů. Byl tam chládek, mračna komárů a vůbec se mi to strašně líbilo.
Pokračovala jsem dál do Jívky (470 m n.m.), kde jsem opět nevěděla kudy kam. Nějaké domorodkyně mi poradily úzkou asfaltku, která vede kolem kostela. To byl zase krpál! Vždycky jsem kousek vyjela, slezla, odpočinula, zase nasedla, a tak pořád dokola, dokud jsem neprojela osadou Studnice, kde končila asfaltka - a tam teprve začala legrace! Sklon to mělo snad 20 %, písek mírně podkluzoval a nejlepší bylo, když jsem najela předním kolem na větší šutr - jak jsem zabírala za řidítka, tak se mi pokaždé kolo postavilo na zadní. A úplně nejvíc jsem se nasmála nahoře na polní cestě, kde jsem v tom parném a suchém dni najela do jediné kaluže široko daleko - a měla jsem kalhoty od bláta...
Někdy po třetí hodině jsem dojela do Bischofsteinu (takový statek/zámeček v osadě Skály, kde posedávali a váleli se cyklisti, kteří dojeli do cíle) (asi 690 m n.m.). Měla jsem v plánu jít ještě na hrad Skály, protože mi to minule nevyšlo. Manžel měl dojet až před pátou... ale připravil mi překvapení, nakonec jel kratší trať a už seděl v cíli. Ale nakonec jsem se na ty Skály přece jen vydala a byl to zlatý hřeb celého dne. Konečně skály na vlastní kůži! A ještě takové zajímavě otesané, s průchody a okny, a vytesanými schůdky... Nemohla jsem odolat, vylezla jsem (skoro) až nahoru a fotila a fotila.
Pak jsem ještě nejakým omylem našla vyhlídku přímo nad Bischofsteinem, měla jsem ho jako na dlani. A dole jsem prošla kolem černého lesního jezera, ve kterém se zrcadlily okolní stromy a koupali vedrem zmožení lidi. Manžel zatím sbalil kola, a když jsem se dotrmácela k autu, vydali jsem se na zpáteční cestu. Únava veliká... ale výlet to byl skvělý.

P.S. Fotky jsou (zatím) v galerii - pár fotek z cest - Adršpach.

Komentáře

1 Vendikm Vendikm | Web | 15. června 2010 v 18:02 | Reagovat

výlety na kole jsou nejlepší

2 Vendikm Vendikm | Web | 15. června 2010 v 18:03 | Reagovat

A fotky jsou nádherný

3 Dragowlin Dragowlin | Web | 15. června 2010 v 20:14 | Reagovat

Jéé Dršpach tam je krásně... :D A na kroužek se těš, bude to určitě sranda :D

4 Janah Janah | Web | 15. června 2010 v 20:32 | Reagovat

Taky bych se tam ráda ještě letos podívala.

5 pavel pavel | Web | 15. června 2010 v 21:35 | Reagovat

nazdar výletu :)

6 Lukáš Lukáš | Web | 16. června 2010 v 17:18 | Reagovat

Zdravím. Tak ta místa mají stále jedno společné: harmonická příroda. Takže je celkem pochopitelné že se ti tam líbí.

7 malkiel malkiel | Web | 16. června 2010 v 18:27 | Reagovat

Reakce k tvému komentáři na mém blogu:  Hehe, možná se ten mrtvej udusil ohryzkem od jablka a z těch semínek v krku mu vyklíčila jabloň. :D  Jen nevím, jestli by mi zrovna tato jablka chutnala. :-!  Jo, mrtvolky hnojí hezky a nejen lidské. Mám na chatě soukromý psí hřbitůvek a na něm je vždy nejvyšší a nejzelenější tráva. ;-)

8 Mumík Mumík | 17. června 2010 v 7:12 | Reagovat

Moc krásný fotky...hlavně, žes byla v pohodě a doufám, že jsi pořád. Mumík

9 Lukáš Lukáš | Web | 19. června 2010 v 17:12 | Reagovat

[8]: To nepochybně...krásné fotky.

10 Lafi Lafi | Web | 20. června 2010 v 14:00 | Reagovat

Adršpach ... tam jsme chtěli jet na vandr, ale nějak si pořád nedovedu představit jak je to tam velký, jestli je to procházka na odpoledne, nebo je na to potřeba víc než víkend.

Každopádně to musel být zajímavý výlet.

11 lenicky-zahradka lenicky-zahradka | Web | 20. června 2010 v 15:20 | Reagovat

[10]: Podívej se do mapy, chlape! Myslím, že se to dá projít i za odpoledne, ale spíš bych to viděla na jedno až dvě přespání, hlavně pokud jsi z větší dálky. Aby ses stihl zastavit a vychutnat si to.

12 Nelili Nelili | Web | 20. června 2010 v 15:25 | Reagovat

Kdybych měla jít takovou štreku já, neodpočívala bych jen třikrát, ale minimálně dvacetkrát. Na takové dlouhé cesty, turistiku ani cyklistiku vůbec nejsem. Mám raději pohodlí, jsem neuvěřitelně lenivý člověk. :) Ale věřím, že tam bylo krásně. Na fotky se ještě musím podívat. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Děkuji za návštěvu mé zahrádky.
Než odejdete, napište prosím názor/komentář/vzkaz.
Mějte se pěkně a někdy zase přijďte.