dovolená v Pardubicích

19. července 2011 v 1:10 | lenny |  deníček

Pracovní maraton skončil na konci června a já jsem si mohla odpočinout, uklidit a udělat si dovolenou. Nikam jsem ale nejela, zůstala jsem v Pardubicích. Ale abych netrávila dovolenou sama, přijela si ji se mnou užít moje brněnská kamarádka Lenka se svým synkem Jeníkem.

Přijeli za mnou na první červencovou neděli, akorát tak na oběd. Měla jsem připravenou zeleninovou směs s vařenou špaldou. Jeník po obědě odpočíval a trvalo docela dlouho, než jsme se vybatolili z bytu. Poprchalo. Šli jsme se projít do města a na zámecký valy. Jeník byl nadšenej z té spousty šneků, který jsme potkávali, a taky z květinové pet-zahrádky.
Na sedmou jsme šli na večerní mši, kterou sloužil Vladimír. Seděli jsme v první lavici a Jeník se mě snažil rozesmívat, protože ho nudilo, že se všichni tváří tak strááášně vážně. Pak jsme šli s Vladimírem do Bazalky, kde dělají výborný saláty. Jeník říkal Vláďovi "pane" a culil se na něho, všem chutnalo, pěkně jsme si popovídali, skvělej začátek dovolené.
V pondělí ráno jsme jeli autobusem na ekofarmu. Zase poprchalo, takže jsem byli hned od bláta. Jeník byl extraprotivnej, tak jsme ho posadily k videu a šly plet cibuli. Po obědě už byl v pohodě, jel kousek na koni a pak vyráběl bahýnko ve fóliáku. Zůstali jsme tam až do půl čtvrté, dostali jsme zeleninu a bylinky a chlebovej kvásek a odjeli domů. Tam jsme rychle začaly vařit polívku a zabahněný věci jsme daly rovnou do pračky. Ještě jsme si večer popovídaly u vínka, ale pak nás zmohla únava...
V úterý ráno jsme jeli na výlet na Kuňku. Nejdřív jsme si na louce pod hradem udělali ranní piknik. Pak jsme se vydali do perníkové chaloupky, kde nám (s humorem) ukázali výrobu perníčků, provedli nás temným pohádkovým lesem a nebem a peklem, no pěkný to bylo. Ještě jsme si tam dali kofolu a pak hurá na hrad. Jeník si zastřílel z kuše, dali jsme si hradní točené a malinovku a zmrzku, šli jsme do kaple, do sklepení a na věž... Tam jsem šla s Jeníkem sama, protože Lenka si chtěla v klidu poslechnout o historii. Zvedla jsem ho do každýho okna, abysme se mohli společně pokochat výhledem.
Ještě jsem jim ukázala tajnou skrýš s pokladem a už bylo 5 hodin a měli jsme pomalu jít, ale líbilo se nám tam, tak jsme zůstali ještě na klobásku a hermelín. Jeník vytvářel dráhu pro kuličku, kterou si vzal z pokladu, a pak jsme jen tak seděli u bazénu, prostě pohoda.
Zpátky ve městě jsme se stavili v Tesku pro jídlo, pak jsme si sedli na lavičku a Jeník si hrál s dráčkem, kterýho jsme mu koupily. Dali jsme si zmrzku a prohlídli si náměstí a morový sloup a po cestě si hráli na zlý draky a já byla policajt, kterej je zatknul a odvedl domů na večeři :) Ta měla asi 7 chodů - polívka, špenát z lebedy, špalda, čočka s mrkví a kokosem, naprosto skvělý pečený brambůrky s nivou, salát s rajčátkama a jahody se zakysanou smetanou jako desert. K tomu vínko, koupání Jeníka a prohlížení fotek a moc milý povídání...
Poslední ráno se Jeníkovi nechtělo od počítače a jeho oblíbených šmoulů, ale když už jsme vyrazili, tak ho to bavilo. Šli jsme na zámek, na polabskou přírodu, zbraně a hračky. Tam Jeník postavil tank z takové dřevěné stavebnice. Už byl čas na oběd, ale ještě jsme zašli pro kešku pod hradbama, prošli se po hrázi Labe a viděli parník na zdymadle. Největší hlad jsme zahnali v mekáči a na zmrzce, protože jsme ještě chtěli stihnout vylézt na věž Zelené brány a podívat se na všechno zvrchu. A říct si, jak to zase strašně rychle uteklo a naplánovat si další výlet.
Pak návrat domů, opět sedmichodovej oběd a na rozloučenou ještě magnetka na ledničce, prý abych si na ně vzpomněla, až tu nebudou, a pak už rychle na bus směr nádraží. Tam jsme nakonec měli půl hodiny času, sedli jsme si k vodotryskům, pak jsem je doprovodila až k vlaku, objali jsme se a rozloučili...

Taky děkuju za krásné dny. Bylo mi s váma moc pěkně...