na cestách

na lovu babího léta

13. září 2010 v 22:11 | leni
Babí léto... čas, kdy sluníčko ještě krásně hřeje, ale už nepálí... na polích zraje kukuřice, kolem cest bezinky, jabka a hrušky, v lesích rostou houby a listí se začíná vybarvovat... kdy se příroda pomalu začíná ukládat k zimnímu spánku a umírají motýli...

Adršpach a Skály

15. června 2010 v 17:15 | lenicka
Před týdnem jsem se ocitla po roce na Plachtě a o víkendu taky po roce - tentokrát v Adršpachu. Taky se mi tam minulý rok moc líbilo, takže jsem se tam docela těšila. A protože jsem si to minule prolezla pěšky, letos jsem si vzala treka, abych si té krajiny užila zase trochu jinak...

po roce opět na Plachtě

9. června 2010 v 22:58 | lenicka
Rok se s rokem sešel a my jsme se jedno nedělní ráno ocitli opět před hradeckým stadionem "pod lízátky". Luboš se zaregistroval na závod Okolo Hradce (60 km na horském kole), a protože jsme tam byli docela brzo, šli jsme se ještě projít kolem Orlice.

pražská anabáze

29. srpna 2009 v 8:00 | lenicka
Udělám to jako fotoreportáž, protože zatím (dokud to není uzavřené) nechci vysvětlovat, proč jsem jela do Prahy a co jsem tam dělala.
První série fotek je z chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Karlíně. Tento neorománský kostel byl postavený v roce 1863 z finančních darů obyčejných lidí i tehdejšího rakouského císaře, podle architektů Karla Rösnera a Vojtěcha I. Ullmana. V průčelí jsou tři portály zdobené reliéfy od Václava Levého, nad nimi arkádový vlis se sochami od Čeňka Vosmíka, na vnitřní výzdobě se podílel např. František Ženíšek (vitráže) nebo Josef M. Trenkwald (nástropní malby). V roce 2002 byl poničen povodní, ale od té doby už byl zrestaurovaný. (zdroj údajů: Wikipedie.)

šumavské rozloučení

18. srpna 2009 v 12:16 | lenicka
Týden přešel a my jsme se museli rozloučit s naší milovanou Šumavou a zůstaly jenom vzpomínky a fotky. Jsem ráda, že se nám podařilo zaplnit každý den nějakým pěkným výletem. Letos jsem plánovala podle umístění keší a podle osvědčeného Průvodce po Čechách, Moravě a Slezsku, který vydává Klub českých turistů v nakladatelství Soukup & David.

moje šumavská dobrodružství: bloudění kolem Bobíka

17. srpna 2009 v 12:06 | lenicka
V pátek 7. srpna ráno jsme vyrazili už sami, protože rodiče odjeli domů. Jeli jsme opět ranním vlakem do Zátoně. Po známé cestě jsme došli k parkovišti a k Idině pile. Bylo něco po deváté, takže jsme tam mohli navštívit infocentrum NP Šumava. Moc se mi líbilo, jak to tam měli udělané, jaké měli krásné fotografie, plno informací o lese, houbách, broucích, zvířatech atd., a mezi tím postavičky šumavských skřítků.

moje šumavská dobrodružství: medvědí stezkou

13. srpna 2009 v 15:00 | lenicka
Ve čtvrtek 6. srpna jsme vstali opět brzy ráno a opět jsme jeli na Černý kříž (745 m). Malý kousek jsme šli po stejné cestě jako den předtím, po kilometru jsme ale odbočili po žluté na Medvědí stezku.

moje šumavská dobrodružství: skály a bažiny

12. srpna 2009 v 9:49 | lenicka
Ve středu 5. srpna odjeli rodiče do Klatov a my jsme vyrazili ranním vlakem (v 8:30) na Černý kříž. Kousek od zastávky tam je pěkný penzion. Už teď se těším, že se tam třeba za pár let ubytujeme a projdeme si další cesty v okolí... Po modré turistické značce, po silničce, po které jezdí spousta in-line bruslařů, a která vede mezi vlakovou tratí a Studenou Vltavou, jsme ušli asi 2,5 km. Studenou Vltavu jsme přešli přes dřevěnu lávku, která se pod námi pěkně houpala.

moje šumavská dobrodružství: Boubínský prales

11. srpna 2009 v 14:03 | lenicka
V úterý 4. srpna ráno drobně mrholilo, tak se taťka rozhodl, že místo ranním vlakem do Zátoně pojedeme autem na další vlak, to abychom nemuseli večer čekat na spoj. Stejně jsme se občasnému mrholení nevyhnuli, ale s tím se v horách počítá. Takže asi v půl jedenácté jsme byli na parkovišti u Zátoně, v 11 jel vlak do Kubovy Hutě, nejvýše položené vlakové stanice v Čechách (995 m). Protože nám bylo docela zima a mžilo, vyrazili jsme co nejrychleji do kopečka po modré značce k Basumským loukám. Já jsem dostala apartní klobouček, aby mi nebylo zima na hlavu. Stala jsem se tak objektem zájmu taťkova foťáku :)

moje šumavská dobrodružství: zaniklé osady a Zlatá stezka

11. srpna 2009 v 12:06 | lenicka
V pondělí 3. srpna bylo ráno docela hezky. Lubošek si jezdil na kole a já s rodiči jsme jeli vlakem v 10:30 do Nového údolí. Tak v 11 hodin jsme vyrazili od zastávky po červené turistické značce, která kopíruje státní hranici, směrem ke Krásné hoře. V této části jsme procházeli přes zaniklé vesnice. Dnes to vypadá jako pastviny, ale místy jsou vidět základy budov nebo kamenné zídky a kovové kříže, a taky je tam hodně ovocných stromů, rybíz, maliny atd.

Reklama

Děkuji za návštěvu mé zahrádky.
Než odejdete, napište prosím názor/komentář/vzkaz.
Mějte se pěkně a někdy zase přijďte.